בקבצים המוצגים באתר מספר מאות רשומות של כרטיסי אשראי של ישראלים

 אתר אינטרנט המוצג כאתר לזכרו של בכיר החיזבאללה עימאד מורניה, אתר המשתייך לפי ההסברים המוצגים בו ל"זרם ההתקוממות העולמי", העלה היום רשימות של כרטיסי אשראי השייכים לישראלים, לצד מיילים ומספרי טלפון. קבצי הנתונים הושגו בעקבותו פריצה לשירות אחסון האתרים הישראלי WebGate. מנהל שירות האירוח הישראלי גרשון אלבייס ציין בשיחה עם TheMarker כי היום אחר הצהריים זיהתה החברה פריצה לשרתיה וחסמה את הגישה. הפריצה הנוכחית דווחה לראשונה הערב בחדשות ערוץ 10 ובתוכנית "צינור לילה".

הפורצים מציינים כי הצליחו להשיג מספר טרה-בייטים של נתונים וכי בכוונתם לפרסם עוד ועוד מהם בהמשך. בשיחה עם TheMarker הסביר אלבייס כי הפורצים הצליחו להכנס לשלושה מתוך 20 השרתים של החברה. "בסך הכל הצלחנו לחסום את הפריצה במהירות גבוהה. אנחנו לא יודעים עדיין להגיד מה היקף המידע שדלף, אבל אני מאמין שחלק גדול מהדברים נאמרו כדי להשוויץ. חלק מהקבצים שהועלו באתר ההאקרים לא קיימים בשרתים שלנו", ציין אלבייס. אחרי שהורדו מהאוויר אחרי הצהריים, הוסיף אלבייס, הספיקה החברה עד כה להחזיר לאוויר 90% מהאתרים המאוחסנים בשרתיה. "אחרי שניתקנו את מקור הפריצה אנחנו מסיימים כעת להעלות את כל האתרים לאוויר", הוא ציין.

בקבצים המוצגים כעת באתר ההאקרים מוצגות מספר מאות רשומות הכוללות מספרי כרטיסי אשראי של ישראלים, השייכים, ככל הנראה לבעליהם של אתרים המאוחסנים ב-WebGate. עם זאת, הרשומות אינן כוללות מספרי תעודת זהות הנדרשים פעמים רבות לשם ביצוע עסקאות. בראשית 2012 נחשפו פריצות חוזרות של קבוצת ההאקרים xp-group לאתרים ישראליים בעקבות פרסום של בסיסי נתונים שכללו כ-8,000 מספרי כרטיסי אשראי ישראליים. במקור טענה קבוצת הפורצים על חשיפת פרטיהם של כרבע מיליון כרטיסי אשראי, טענה שהתבררה ככוזבת. בדומה לפריצה הנוכחית, גם הפריצה בראשית השנה בוצעה בשרתיהן של חברות אירוח ואחסון ישראליות.

מלאומי קארד נמסר כי ברשימות שמוצגות באתר כ-30 כרטיסים תקינים בלבד של לאומי קארד. "אנשי אבטחת המידע של החברה איתרו במהירות את הקבצים והגביל מיידית את השימוש של כרטיסים אלו", נמסר מהחברה. "לא נגרם כל נזק ללקוחות ובכל מקרה הם מבוטחים באופן מלא. החברה תבצע מחר בבוקר פנייה יזומה לבעלי הכרטיסים האמורים והם יוחלפו בהקדם".

מישראכרט נמסר כי החברה זיהתה בקובץ המכיל כ-1500 רשומות 49 כרטיסים פעילים בלבד השייכים לקבוצת ישראכרט. מהחברה נמסר כי הכרטיסים נחסמו מיידית והודעה תימסר ללקוחות מחר בוקר. ישראכרט הפעילה באתר שלה שירות שמאפשר ללקוחות החברה לבדוק האם נתוני כרטיסיהם נכללו בקבצי הרשומות שדלפו.

אתר האקרים לזכרו של מורנייה מציג רשימת כרטיסי אשראי ישראליים – היי-טק – TechNation קבוצת הארץ.

9 אוגוסט, 2012 קטגוריות: כללי

התגובות סגורות.