עם הזריחה ב-7 באוקטובר, אלפי משתתפים בפסטיבל המוזיקה השליו NOVA הותקפו ונטבחו באכזריות על ידי מחבלים של חמאס, וכתוצאה מכך למעלה מ-260 נרצחו ומאות נורו ונפצעו. כאפטר-פרטי, אלפי חמושים מהחמאס המשיכו לבצע מעשי טבח אכזריים, עינויים והשחתת גופות של אזרחיות ואזרחים בישובי עוטף עזה. במסע הקטל רצחו גברים, נשים, ילדים וחיות מחמד ללא הבחנה. כל זאת תוך מטחים כבדים של אלפי טילים ורקטות לעבר ריכוזי אוכלוסיה בתוך ישראל. עד שקיעת החמה ב-7 באוקטובר היו למעלה מ-1,400 הרוגים, יותר מ-200 בני ערובה ואינספור פצועים בגוף ובנפש.

הזוועות שהתרחשו ב-7 באוקטובר לא נראו בחלקת הארץ הזו מזה מאות שנים או מעולם. בזוועות אלו נרשם מספר הנפגעים הגדול ביותר כתוצאה מהתקפות נגד יהודים מאז השואה.


זוהי הכרזת מלחמה, לא פחות.

החמאס מנהל מלחמה נגד קיומה של מדינת ישראל, נגד ערכים דמוקרטיים ונגד כל ניסיון לקדם שלום באזור.

החמאס ובעלי בריתו הם האחראים העיקריים להסלמת המצב הבטחוני בארץ ובעולם. לא חשוב המניע: אסור שתהיה אפשרות למעשים כמו אלו שנראו במתקפה הנוראית של ה-7 באוקטובר.

האכזריות שהפגין חמאס ב-7 באוקטובר אינה מתקבלת על הדעת, ויש לעקור אותה מהשורש. הכרחי שממשלת ישראל תנקוט בצעדים יזומים למניעת טבח של אזרחים. "לעולם לא עוד" אינה סיסמה שחוקה.

ישראל היא מדינה קטנה, והיא המדינה היחידה שיש לנו. כולנו נקראים לפעולה. רבים מאיתנו מוצאים את עצמנו כעת במדים, נאלצים להתמודד מול אויבינו חסרי הרחמים. בזמנים אלו אנו זוכרים שהפיראטים הראשונים היו ברובם יהודים אשר ברחו מספרד בזמן האינקוויזיציה. הפיראטים בישראל ממשיכים מסורת ארוכת שנים של עמידה איתנה מול מי שמבקשים לפגוע בנו.

מנהיגי ופוליטקאי החברה הישראלית והפלסטינית כשלו הכשילו את עמיהם. אנו קוראים להתפטרות מיידית של הממשלה, לרבות ראש הממשלה, בשל אי היערכות מספקת למתקפה, ובשל משבר האמון בין אזרחי ישראל למערכת הפוליטית. יש לערוך בחירות בהקדם האפשרי כדי לבחור הנהגה חדשה שתוביל את מדינת ישראל לחוף מבטחים.

באשר לשכנינו הפלסטינים, אנו קוראים להרחיק את החמאס מהשלטון ולסיים את מעגל האלימות אחת ולתמיד. אנו מקווים ומאחלים לעם הפלסטיני חברה פתוחה ודמוקרטית שיכולה להתקיים בשלום עם ישראל.

אנו קוראים לשחרור מיידי של כל בני הערובה ואבלים על כל נפש של חפים מפשע. צר לנו לראות ישראלים ופלסטינים נעקרים ממקומם וממגוריהם. מלחמה היא דבר מכוער ואנו מקווים שהיא תסתיים בקרוב.

חלק גדול מהמאבק המלחמתי מיוצג במרחבים מקוונים שנועדו לפשט, להכליל, לרגש ולעצבן, וכפועל יוצא להפיץ שנאה, מחלוקת ופייק ניוז. אנו קוראים לפיראטים ברחבי העולם לקדם שיח מכבד ובריא המכוון לשלום ואהבה, במקום מלחמה ואלימות. אנו מבקשים מקהילות מקוונות לשמור על חופש הביטוי, תוך שמירה על סיקור הסכסוך פתוח, אמיתי, מכבד וסובלני.

פיסת ארץ זו תפיק שוב תמונות מטרידות, ואנו מבקשים מהקהילה המקוונת כולה, לזכור להביט בתמונה הרחבה, לנקוט עמדה ולקיים דיון מכבד ואחראי, המבוסס על עובדות והכלה. ביחד נפעל לקראת עתיד טוב יותר ונקדם שגשוג ושלום.

31 אוקטובר, 2023 קטגוריות: כללי

שליחת תגובה